La setmana passada Can Trona va acollir dues jornades organitzades per l’Agència Catalana de Turisme. Dimecres es va fer un benchmarkt de la destinació de turisme familiar La Vall d’en Bas – Les Preses i dijous les jornades Inter-Pirineus per conèixer el perfil de visitant del Pirineu Català.
El Benchmarkt de la destinació de turisme familiar La Vall d’en Bas – Les Preses va consistir en una trobada entre professionals del sector turístic per conèixer les bones pràctiques que es fa en aquest territori quant a turisme familiar. Des del 2017 La Vall d’en Bas i Les Preses estan adherits conjuntament al programa de destinació de turisme familiar de l’Agència Catalana de Turisme.
La vintena de persones que hi van assistir van ser rebudes pels dos alcaldes, la presidenta de l’Associació de turisme de la Vall d’en Bas, la tècnica de turisme familiar de l’Agència Catalana de Turisme i el tècnic de l’Ajuntament de la Vall d’en Bas. Tot seguit es van iniciar les visites. Es anar a l’Hotel Vall d’en Bas, a el Mas La Coromina – Granja ATO i la casa rural Mas Garganta de la Vall d’en Bas. També van poder fer una ruta pel Parc de Pedra Tosca en burros amb Rucs i Someres i el benchmarkt va acabar amb una visita al càmping Natura de Les Preses.
Va ser una jornada molt profitosa ja que cadascuna de les empreses va ser exposada de primera mà dels seus propietaris i es van poder visitar les seves instal·lacions.
Pel que fa a les Jornades Inter-Pirineus van ser 60 de representants d’empreses locals i agències receptives els que hi van assistir per conèixer de la mà de professionals del turisme el perfil de visitant al Pirineu Català.
La jornada es va dividir en dues parts. La primera, al matí, va ser a càrrec d’Ulf Sonntag de Institut of Tourism Research in Northern Europe – NIT, de Mònica Santa Eulàlia de Agència Catalana de Turisme i de Tom Selänniemi, director del centre de natura finlandès HALTIA. En les ponències d’aquests professionals, es van presentar les tendències de mercat vers el turisme d’interior i muntanya, el perfil de visitant internacional als Pirineus, les tendències de màrqueting basades en la cooperació i sostenibilitat. Per acabar el matí, es van passar diferents vídeos de promoció dels Pirineus realitzats per l’Agència Catalana de Turisme.
A la tarda es va realitzar una sessió de workshop que va servir per posar en contacte empreses locals i agències receptives dels Pirineus.