Arrenca l’espai formatiu per a famílies i mestres del 2024 amb una xerrada sobre com posar límits als infants

La nova programació compta amb 5 sessions que tindran lloc a Can Trona un divendres a la tarda de cada mes, del gener al maig de 2024. L’espai formatiu per a famílies i mestres s’organitza des de la Càtedra de Renovació Pedagògica amb l’objectiu d’aportar recursos, guies i reflexió per a educar els infants i joves de manera sostenible.

Sessió 1 L’art de posar límits, amb Sonia Kliass
Divendres 26 de gener, a les 19:00 h
A Can Trona
Sessió 2 Claus per entendre i atendre les emocions en l’adolescència, amb Isaac Lloveras. Acte coorganitzat amb Garrotxa Jove.
Divendres 23 de febrer, a les 19:00 h
A Can Trona
Sessió 3 Presentació del llibre Al cor de les emocions, escrit per Pilar Cañada i il·lustrat per Nina Bach
Divendres 15 de març, a les 17:30 h
A Can Trona
Sessió 4 Eines i recursos per treballar la mort en infants i joves.
Divendres 19 d’abril, a les 19:00 h
A Can Trona
Sessió 5 El lleure educatiu a la Garrotxa. Projecte d’ahir i d’avui.
Divendres 31 de maig, a les 18:00 h
A Can Trona

Us podeu inscriure a les activitats de l’espai formatiu al formulari d’inscripció.

Sessió 1: Aprendre a posar límits

La psicòloga Sonia Kliass ens oferirà una conferència sobre com encarar des del respecte els límits que posem als infants. Kliass és especialista en desenvolupament infantil i ha escrit el llibre L’art de posar límits (2020), que va per la setena edició publicada en català.

Els continguts que tractarem inclouen l’aprenentatge social, el paper de l’adult com a guia i model, i els comportaments en què l’infant no coopera. Revisarem els conceptes d’autoritat, càstig i conseqüències, entre altres. També, obrirem un espai de preguntes pel públic assistent.

La qüestió dels límits en l’educació dels infants és un tema que sol generar molts dubtes i inquietuds tant a nivell familiar com professional, sobretot si volem educar-los des del respecte. Els adults tenim un paper clau en el procés de desenvolupament d’eines socials, però no sempre sabem com fer-ho de manera satisfactòria.