Aquest migdia a Can Trona s’ha fet l’entrega dels certificats del segell ‘Natura i Muntanya en Família’ de la Vall d’en Bas – Les Preses. Es tracta d’un certificat de qualitat que atorga l’Agència Catalana de Turisme en el que inicialment hi formen part 26 empreses del territori. L’acte ha estat presidit pel Conseller d’Empresa i Coneixement Jordi Baiget i ha comptat també amb la presència de l’Alcalde de la Vall d’en Bas, Lluís Amat, i l’Alcalde de les Preses, Pere Vila.
Deixem un recull de fotografies de l’acte.
· Catalunya compta actualment amb 23 destinacions certificades com a Turisme Familiar (19 amb el segell de Platja en Família i 4 amb el de Natura i Muntanya en Família), i 5 més en procés de certificació.
· El conseller Baiget ha defensat el turisme “com un sector que genera oportunitats i que ajuda a que hi hagi activitat en tot el territori” i ha recordat que “el turisme és una suma d’activitats que abasta establiments hotelers, restaurants, i empreses de serveis, entre d’altres, i això genera riquesa per al país, per aquesta raó com a administració sempre defensarem el turisme”.
.
El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha lliurat avui a l’alcalde de La Vall d’en Bas, Lluís Amat, i a l’alcalde de Les Preses, Pere Vila, els diplomes que acrediten ambdós municipis com a Destinació de Natura i Muntanya en Família.
El conseller Baiget també ha lliurat les plaques acreditatives als 26 establiments dels municipis adherits a aquest segell: 12 allotjaments turístics, 8 restaurants, 5 empreses d’activitats culturals, d’oci i lleure, i una oficina de turisme. Aquest alt nombre d’adhesions demostra l’alt grau d’implicació del sector turístic de la zona, públic i privat, en aquest projecte.
Durant l’acte, el conseller Baiget ha declarat que “aquest segell reconeix la qualitat i l’excel·lència en la prestació de serveis, ajuda al foment del turisme familiar, i té com a objectiu que els turistes puguin reconèixer espais, llocs i territoris on s’aposta per aquesta qualitat”, i ha volgut destacar “la importància de la col·laboració entre ajuntaments i establiments de diversos municipis que fan que es puguin generar sinergies i nous projectes”.
A més, durant la seva intervenció el conseller ha defensat el turisme “com un sector que genera oportunitats i que ajuda a que hi hagi activitat en tot el territori” i ha recordat que “el turisme és una suma d’activitats que abasta establiments hotelers, restaurants, i empreses de serveis, entre d’altres, i això genera riquesa per al país, per aquesta raó com a administració sempre defensarem el turisme”.
.
La Vall d’en Bas i Les Preses són dos municipis germans que han aconseguit aquest segell gràcies a un entorn natural privilegiat. El 50% del municipi de La Vall d’en Bas és un Espai Natural Protegit per la Generalitat de Catalunya amb un alt interès ecosistèmic; la seva plana, fèrtil i abundant, disposa d’algunes de les millors terres de conreu de Catalunya. Per la seva banda, el municipi de Les Preses forma part del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, que ofereix uns paratges volcànics únics al món.
En aquest entorn, els amants del senderisme poden gaudir de la xarxa de camins que discorren per la serra de Xenacs, la Vall d’en Corb, la collada d’en Bas, o el Bosc de Tosca, entre altres paisatges de gran interès. També es poden fer passejades en burro, i rutes en bicicleta elèctrica o Seegway.
La gastronomia que ofereixen els restaurants de la zona és imprescindible per tastar el territori. Productes de proximitat i qualitat excel·lent conformen la identitat de la seva cuina. A això cal afegir una oferta d’allotjament molt variada amb un hotel de 4 estrelles, un càmping amb 360 places i un volum de cases de turisme rural molt important.
.
Segells de Turisme Familiar de l’Agència Catalana de Turisme
Natura i muntanya en família i Platja en família són segells d’especialització que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT) a un municipi o conjunt de municipis, tot garantint que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Es tracta a més d’un projecte de col·laboració publicoprivada, ja que els serveis poden ser oferts tant per instal·lacions i equipaments públics com per les empreses turístiques privades de la destinació.
Les destinacions certificades amb aquests segells destaquen per la seva qualitat i pel seu posicionament enfront el client familiar. Les destinacions que vulguin ser certificades amb aquests segells han d’acomplir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d’establiments i serveis turístics. En el cas de les destinacions d’interior, han de comptar amb com a mínim un recurs natural. A més, una part dels seus establiments han de comptar amb mesures específiques per a infants i la destinació ha de comptar amb una oferta lúdica adreçada a infants de diferents edats.
Actualment a Catalunya hi ha quatre destinacions amb el segell Natura i muntanya en família: Les Valls d’Àneu, La Vall de Boí i Berga, als Pirineus; i Muntanyes de Prades, a la Costa Daurada. I 19 destinacions certificades amb el segell Platja en família: Blanes, Calonge-Sant Antoni, Lloret de Mar, Roses, Torroella de Montgrí-L’Estartit, Castell-Platja d’Aro, Sant Pere Pescador i Sant Feliu de Guíxols, a la Costa Brava; Calella, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Santa Susanna, Vilanova i la Geltrú i Castelldefels, a Costa Barcelona; i Calafell, Cambrils, Salou, Vila-Seca/La Pineda Platja i el Vendrell, a la Costa Daurada.
A més, cinc destinacions més es troben actualment en procés de certificació: els Ports, La Vall de Camprodon, Sort-Rialp-Port Ainé, Alp-la Molina-Masella, i La Vall de Ribes-Vall de Núria.
Aquestes certificacions suposen 610 empreses adherides al segell Turisme Familiar arreu de Catalunya, entre establiments d’allotjament turístic, restaurants, empreses d’activitats, oficines de turisme i equipaments singulars.
.
Turisme Familiar, un segment clau
El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya, ja que una gran part dels nostres visitants pertanyen a aquest segment. Per aquesta raó, l’Agència Catalana de Turisme ha esmerçat nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar. Així l’any 2014 fou declarat l’Any de Turisme Familiar, amb l’objectiu de posicionar Catalunya com una destinació ideal per les vacances en família, tant a nivell nacional com internacional.
En l’actualitat els esforços promocionals es centren en diverses campanyes publicitàries (on line i off line) en els mercats d’Espanya, França, Regne Unit, Benelux, Alemanya; una trobada comercial amb agències de viatges en el marc del Buy Catalunya; la participació en diferents fires i esdeveniments; diversos viatges amb bloguers i amb mitjans de comunicació; i la renovació d’elements de marxandatge i catàlegs.