Amb el títol Bullying: el dolor més silenciós, la jornada sobre l’assetjament a les aules va tenir lloc el passat dissabte 11 de novembre a Can Trona. La Càtedra de Renovació Pedagògica de la Universitat de Girona ha volgut posar el focus en aquest fenomen que ha adquirit noves dimensions a causa de la irrupció de les noves tecnologies en el dia a dia dels centres i en la vida de la infància i l’adolescència.
Segons explica el pedagog i director de la Càtedra, Jordi Feu, es vol “contribuir en la mesura del possible a la renovació dels nostres centres educatius per a una societat més justa i una vida digna per als nostres infants i joves”. L’acte ha aplegat prop d’un centenar de persones, entre les quals, professionals de l’educació, la psicologia, estudiants universitaris i representants polítics.
Al llarg del dia es van dur a terme diverses xerrades i dinàmiques en les quals van intervenir la psicòloga clínica Marta Ragón, especialista en les conseqüències de l’assetjament, i el filòsof Pablo Ferri, referent sobre el bullying al País Valencià. Mestres de primària i secundària van compartir també bones pràctiques de prevenció, acompanyament a les víctimes i victimaris, i reparació dels danys causats que duen a terme en els seus centres.
A la tarda, Jan Garrido va exposar el seu treball Xiula entorn de l’assetjament a través de la música i, a continuació, la britànica Belinda Hopkins va explicar l’enfocament restauratiu, un mètode que persegueix resoldre els conflictes a partir del protagonisme de les persones afectades, amb confiança tant entre la persona agredida i agressora com en la capacitat de les persones per refer les situacions malmeses. Finalment, Mònica Albertí i Elisenda González van incorporar la reflexió a partir d’un taller de cercle restauratiu que va servir per posar en pràctica aquest mètode.